- Menu BIP
- Dokumenty
- Regulamin Rady Szkoły
Regulamin Rady Szkoły
REGULAMIN RADY SZKOŁY
Zespołu Szkół im. Bolesława Chrobrego w Niemodlinie
§ 1
- Rada Szkoły jest organem społecznego nadzoru nad pracą szkoły.
- Rada Szkoły została powołana i działa w oparciu o artykuły 50 i 51 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.
§ 2
- Rada Szkoły spełnia funkcję doradczo – opiniodawczą wobec innych organów kolegialnych szkoły, a także wobec dyrektora.
- Rada Szkoły uczestniczy w rozwiązywaniu podstawowych spraw wewnętrznych szkoły.
- Rada Szkoły w szczególności:
1) uchwala statut szkoły;
2) przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych;
3) opiniuje plan finansowy szkoły;
4) opiniuje plan pracy szkoły, projekty innowacji i eksperymentów pedagogicznych oraz inne istotne dla szkoły sprawy z własnej inicjatywy;
5) ocenia sytuację oraz stan szkoły;
6) występuje z wnioskami w sprawach zajęć pozalekcyjnych i przedmiotów nadobowiązkowych;
7) występuje z wnioskami w sprawach będących w kompetencji rady do dyrektora, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Szkolnego, organu prowadzącego szkołę.
8) Może wystąpić do organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskiem o zbadanie i dokonanie oceny działalności szkoły, jej dyrektora lub innego nauczyciela.
§ 3
- Rada Szkoły składa się z:
1) 3 przedstawicieli Rady Pedagogicznej wybranych w drodze uchwały;
2) 3 przedstawicieli Rady Rodziców wybranych w drodze uchwały;
3) 3 przedstawicieli uczniów wybranych przez ogół uczniów reprezentowany przez Samorząd Szkolny.
§ 4
- Kadencja Rady Szkoły trwa trzy lata.
- Corocznie dopuszcza się zmianę maksymalnie 1/3 składu rady.
- Członek Rady Szkoły może być odwołany jedynie na mocy decyzji Rady.
- W przypadku ustąpienia lub odwołania członka Rady w czasie trwania kadencji, skład Rady powinien być uzupełniony.
- Ustępująca Rada Szkoły działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej Rady.
§ 5
- Wszyscy członkowie Rady mają te same prawa i obowiązki.
- Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek członków Rady może w razie potrzeby zaprosić do udziału w zebraniach Rady dyrektora szkoły lub inne osoby. Osoby te mają głos doradczy.
§ 6
- Rada Szkoły na swoim pierwszym posiedzeniu powołuje:
1) przewodniczącego
2) zastępcę przewodniczącego
3) sekretarza
- Przewodniczący rady organizuje pracę rady oraz reprezentuje radę wobec dyrektora szkoły i na zewnątrz szkoły.
- Sekretarz rady jest odpowiedzialny za prowadzenie dokumentacji rady, która powinna być przechowywana w sekretariacie szkoły.
§ 7
- Rada Szkoły pracuje kolegialnie na posiedzeniach plenarnych. Zebrania Rady są protokołowane. Protokół podpisuje protokolant oraz przewodniczący.
- Wszystkie decyzje Rada podejmuje w formie uchwał w drodze głosowania jawnego zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 członków Rady.
- W razie rozpatrywania spraw personalnych przewodniczący może zarządzić głosowanie tajne. Posiedzenia takie są opatrzone klauzulą poufności.
- Przewodniczący Rady w razie potrzeby powołuje specjalne komisje celem zbadania, rozwiązania określonej sprawy. Materiały opracowane przez komisję podlegają zatwierdzeniu przez radę.
§ 8
- Posiedzenia Rady Szkoły odbywają się w miarę potrzeb.
- W przypadku zaistnienia sytuacji wymagającej opinii rady posiedzenie powinno się odbyć w ciągu dwóch tygodni.
- Zebrania rady zwołuje przewodniczący:
1) z własnej inicjatywy;
2) na wniosek 1/3 członków rady;
3) na wniosek dyrektora szkoły;
4) na wniosek władz nadrzędnych w stosunku do szkoły
§ 9
- Rada Szkoły może porozumiewać się z radami innych szkół, ustalać z nimi zasady i zakres współpracy.
§ 10
- Rada Szkoły może odwołać ze swojego składu członka, który uchyla się od aktywnej pracy w radzie.
§ 11
- Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być wprowadzane na wniosek 2/3 członków rady.
Niniejszy regulamin przyjęto na posiedzeniu Rady Szkoły w dniu 06.10.2004r.